Hea ja halb kasutajaliidesedisain veebis
Selles postituses läheb juttu heast ja halvast kasutajallidesedisainist kahe erineva veebirakenduse näitel.
Halb näide
Facebook iseenesest tundub väga raske rakendusena, mis on üks peamistest põhjustest, miks ma seda ei kasuta. Sisu laadimine ja veebilehtedel navigeerimine võib olla tüütu aegluse pärast.
Vaatamata sellele kõige nõmedam minu jaoks Facebook-is on see, et seadetest on väga keeruline midagi leida. Sarnased sätted võivad olla peidetud väga erinevates ja ootamatutes kohtades. Peale seda sättete lehed omavad erinevat kujundust ja dubleerivad üksteise sätteid.
Hea näide
Hea näite üle mõeldes ei tulnud mulle juba nii kiiresti midagi meelde, nagu Facebook-iga oli. Tulid küll mitmed töölauarakendused, näiteks IntelliJ, Spotify, Telegram, Discord jne. (Mõned millest on tegelikult saadaval ka veebist, nii et võiks ka neid vaadelda tegelikult).
Läksin siis ChatGPT käest ettepanekuid küsima ja kohe sain aru, et võiks just ChatGPT hea näitena välja tuua 😁.
ChatGPT liides on tõesti väga mugav. Vaatamata aga sellele, et ChatGPT liides tundub väga minimalistlik (eks tal palju funktsioonaalsust ei olegi vaja), suudavad OpenAI teha väga tihti üsna märgatavaid ja mugavaid muudatusi.
Mulle on alati huvi pakkunud see, kuidas minimalistlikke liideseid suudetakse aina paremaks teha, vaatamata sellele, kui pisikesena tundub selle funktsionaalsus.
Allikad:
Kommentaarid
Postita kommentaar