Hea ja halb kasutajaliidesedisain veebis

Selles postituses läheb juttu heast ja halvast kasutajallidesedisainist kahe erineva veebirakenduse näitel.

Halb näide



Kui hakkasin mõtlema, mis veebilehti võiks vaadelda selle postituse raames, kohe tuli meelde Facebook. Ja ilmselt ikkagi halva näitena. 

Facebook iseenesest tundub väga raske rakendusena, mis on üks peamistest põhjustest, miks ma seda ei kasuta. Sisu laadimine ja veebilehtedel navigeerimine võib olla tüütu aegluse pärast. 

Vaatamata sellele kõige nõmedam minu jaoks Facebook-is on see, et seadetest on väga keeruline midagi leida. Sarnased sätted võivad olla peidetud väga erinevates ja ootamatutes kohtades. Peale seda sättete lehed omavad erinevat kujundust ja dubleerivad üksteise sätteid.

Hea näide



Hea näite üle mõeldes ei tulnud mulle juba nii kiiresti midagi meelde, nagu Facebook-iga oli. Tulid küll mitmed töölauarakendused, näiteks IntelliJ, Spotify, Telegram, Discord jne. (Mõned millest on tegelikult saadaval ka veebist, nii et võiks ka neid vaadelda tegelikult). 

Läksin siis ChatGPT käest ettepanekuid küsima ja kohe sain aru, et võiks just ChatGPT hea näitena välja tuua 😁.

ChatGPT liides on tõesti väga mugav. Vaatamata aga sellele, et ChatGPT liides tundub väga minimalistlik (eks tal palju funktsioonaalsust ei olegi vaja), suudavad OpenAI teha väga tihti üsna märgatavaid ja mugavaid muudatusi.

Mulle on alati huvi pakkunud see, kuidas minimalistlikke liideseid suudetakse aina paremaks teha, vaatamata sellele, kui pisikesena tundub selle funktsionaalsus.

Allikad:

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kolm põnevat IT-lahendust

Kaks tehnoloogiat minevikust

Kaks väljaannet mis said erinevalt hakkama uue meediaga